LA FEINA DEL CURS PASSAT DELS NOSTRES P&C!

Hola Escoltes, pares i mares! Aqui teniu una relació de les activitats i la seva revisió, que els nostres p/c varen dur a terme el passatcurs! 12-10-13: Benvinguda &  Neteja de cau, algunes senzilles  dinàmiques deixen pas a recollir fems, tirar estris vells i materials inservibles al fems. Col·laboren tots /es els P/C. 19-10-13: Mètode + Visita al Geriàtric Municipal. Es comença a parlar de sortides, carta de constitució i altres mètodes escoltes. A les 17.00h anem a visitar els interns/es del PHM, on s' estableix un bon vincle entre joves i majors! 26-10-13: Festa parròquia (Visita al Seminari). Anem entre tots/es a visitar el Seminari i el seu museu, dividim el grup en R/G & P/C i joves de la catequesis, els catequistes que ens acompanyen s'adonen clarament de la dificultat del nostre grup, (alguns d' ells maleducats i tot) Encara que hi ha Barça / Madrid els pioners queden fins les 18.30h. 02-11-13: Passos + C. Constitució + Taller Prevenció Incendis (Bombers Ciutadella). Es du a terme la carta de consitució, es comença a parlar dels passos de branca. El taller? Molt interessant! 09-11-13: Passos de branca (freehugs.com). S'acompanyen a les 19.00h a tots els nous P/C a fer les proves del passos de branca. Assisteixen uns 15 p/c i altres amics/gues  seus. Proves originals i divertides. 16-11-13: Excursió (ajornada) Videofòrum amb  PAJ: BRAVE. Per por del mal temps, s' ajorna la primera excursió programada. Es fa un videofòrum amb el programa d' autonomia jove de la FPDM. Un èxit de participació. 23-11-13: Excursió   Ferreríes a Ciutadella a peu pel Camí Vell. Uns 10 p/c agafem el dissabte capvespre el bus a ferreríes. De tornada i a sobre el barranc d' algendar ens veiem obligats a tornar enrera per mor del deluví que passa ben enmig del camí. Un espectacle no exempt de perill. 30-11-13: Excursió (ajornada de dia 16/11/13) Ciutadella al Toro (Mercadal) 10 p/c i dos caps. Arribam després de caminar 7 hores i aguantant temperatures de 8ºC i força aigua a dalt la muntanya més alta del Menorca.  07-12-13: VACANCES! 14-12-13: Mètode Escolta + Visita a CSS Santa Rita. Tornem a parlar de les possibilitats de fer un viatge, o altres activitats tot l' estiu. En no haver-hi gaire "quorum" i sobretot solament implicació per una part dels grup, s'opta per fer activitats separades i puntuals. Es visita el CSS Santa Rita, s' observa algun comportament poc adequat entre els nostres pioners. 21-12-13: Llum de la Pau  + Voluntariat ASPANOB. El voluntariat per la ONG Aspanob, es du a terme el matí, es recullen uns 400 €. Els ll/d ens ajuden regalant abraçades a tots/es els qui ho volien. La llum de la pau és organitzada pel nostre agrupament. Un pioner i una caravel·la, presenten l' acte, un èxit de participació. S' arrepleguen 250 kg de menjar que s' entreguen a Càritas. 11-01-14: Fer Equips i taller Amnistia Internacional (pena de mort). Es preparen els equips i es parla de la propera excursió.  A les 17.00h varis educadors socials i voluntaris de la ONG, ens ofereixen un taller impressionant! 17-01-14: Guerrilla Gardening (C.O. S' Auba) en la foto!. Anem a vendre de manera extraordinària els productes de jardineria del C.O. S' Auba. Molt bé! 25-01-14: Mètode + neteja de caus + Taller (Sexualitat i Afectivitat) Netejam el cau nº5, que no l' emprava ningú, però esteia en males condicions. A les 17.00h xerrada de sexualitat i afectivitat a càrrec de n' Assumpta Uris, Infermera i comare i mare d'un antic escolta nostre. Interessant i profitosa xerrada. 26/01/14: Excursió Agrupament (Cala Mitjana & Trebalúger). Anem a passar el dia amb tots els membres de l'agrupament uns 35 incloent pares i mares i convidats. Bona Ruta (3 hores), bon dia i Bon ambient.  01-02-14: Mètode + Taller Vida en les Presons. Convidem el capellà de la pastoral penitenciària i un antic pres que encaten una interessant taula redona sobre la vida a la presó. Els p/c es mostren satisfets i sorpresos. 08-02-14: Sortida Trebalúger (20 km senderisme). Anem a passar el dia a Trebalúger (tenim permís per pernoctar d' uns propietaris) El diumenge matí caminem sense motxilles els més de 20km que separen la platja i el nostre cau. Es convida a part de la unitat de R/G de F. Pareja. Un èxit de participació i bon ambient.  15-02-14: 1ers auxilis (Taller de RCP).  caps de setmana sencers es dediquen a les pràctiques i taller de RCP, gràcies a dos voluntaris de Protecció Civil i Creu Roja. 22-02-14: 1ers auxilis  &  23/02  Excursió Agrupament C. Carabó. A aquesta sortida es desplacen 45 membres de totes les branques, i es recullen unes 20 bosses de residus / fems de la platja.  01/02-03-14: Sortida Agrupament (Sant Joan de Missa) Taller Pizzes. Quasi 40 escoltes passem la nit al Casat de Sant Joan de Missa, bon ambient i alegria, el Diumenge, ruta de 150 minuts amb motxilla a l'esquena fins a Ciutadella.  08-03-14: Taller Malakoff (Visita a CSS Santa Rita) Ens visita el responsable del projecte Malakoff, (turisme alternatiu i sosotenible, que és molt semblant al projecte * activitat extraordinària de l' area marina educativa que duim a terme tot l' agrupament), La visita al CSS Santa Rita molt bé! Dia  09/02/014  convocats per la secció de mecànica, es du a terme un taller de Submarinisme a la piscina municipal amb membres del CNC. Impresionant!. 15/16-03-14: Mètode +  Visita Geriàtric Municipal. Es torna a parlar de les activitats d' estiu i s' insiteix amb l'actitud i la feina al cau. Es visiten els interns del PHM a les 17.00h on oferim "un petit concert" de violí. 22-03-014 Taller Eix País (C.Camins de Menorca & Quaderns Folklore) Es conviden a membres de la COordinadora de Camins de Menorca i al responsable dels Quaderns de Folklore Sr. Bep Portella) es duen a terme 2 xerrades prou curioses, hi ha presents la majoria del grup. 28-03-014   Excursió / Clean up the Med / de Binigaus a Cala Mitjana. Dia ventós que convida a estar a casa, però ens aventurem 12 valents pel sud de Menorca. 3 Bosses de fems recollides.  05-04-14:  Sortida / Clean up the Med / de Binimel·là als Alocs. Anem a fer vivac a les platges de Pregonda. Tot molt bé. El Diumenge matí feim caminant el tram més difícil del CdC i de pas netejam les platges de Calderer i barril 11 bosses industrials fems.  11-04-014:Cau ajornat per festes de Pasqua. 26-04-14: Sant Jordi. Presents  15 p/c. Bona predisposició i feina per part del grup. 02-05-14: Videofòrum / planta Cuarta. Pocs pioners / caravel·les, per mor dels actes de la confirmació i preparació de la Catequesis. 03/05/014 Excursió (Maó a Ciutadella a peu). Excursió prova feta per 4 pioners i 2 r/g de federico Pareja. Tot molt bé. A Ferreríes es decideix tornar amb bus. 10-05-14: Secció Esportiva + Visita PHM.Visita de la varis cops campiona d' Espanya Master de natació en piscina i aigües obertes. Visita als Avis del PHM.  17-05-14: Cau al carrer (Aj. Ciutadella)  Preparació Activitats Estiu. Es fa tot el dia a la plaça des Born. De bon matí en montar les activitats alguns p/c i caps presenciam una reanimació del 061. El cau amb tota normalitat i bona assistència. Es preparen les activitats d' estiu. 18-05-014 Dinar Fí de Curs  i Promeses. Matí tranquil que ajunta a unes 70 persones. A les 14.10h després de fer 1 promesa i un compromís es suspén l'activitat per mor de la pluja. 24-05-14: Excursió / Clean Up the Med al Codolar de Biniatram. Pocs p/c presents per mor de que el cau ja ha acabat oficialment. Que hi ha molts d' exàmens i que es la festivitat de Mª Auxiliadora (jaleo i festes). Un èxit Rotund, 32 bosses industrials recollides plenes de deixalles.   Doncs quina passada de grup i de feina! Esperem que el proper curs sigui tant bo com aquest!.