REVISIÓ CURS LL/D 013/014!

Benvolguts pares i mares i amics i amigues escoltes. Aquí teniu un resum de les activitats que els nostres Llops i Daines han fet aquest passat curs! Quina passada! 2-10-13: Festa Benvinguda: aquest any a la festa de benvinguda, es va muntar una tenda de campanya a la porta on els fillets/es per entrar dins l’agrupament havien de passar per dins la tenda, es varen fer fotos de l’entrada. Una volta tothom dins es van cantar un parell de cansons de benvinguda i un parell de danses a fi de rompre el gel. Tot seguit es separen els fillets/es per grups d’edat per presentar-se i explicar un poc el curs. 19-10-13: Jocs de contacte: per rompre una mica el gel, varem preparar un parell de jocs de contacte, entre els quals n’hi havia un de presentació que consistia en dir el nom i gratar-se una part del cos, el del costat havia de dir el nom del company amb la part que li picava i el seu, i així successivament, també havien de tenir una mica de memòria, ja que havien de recordar els noms de tothom.   26-10-13: Festa parròquia: com cada any ens dividim per grups de la mateixa edat juntament amb els fillets/es de catequesis. Els grossos varen fer una visita cultural al seminari on varen poder veure les instal·lacions i gaudir de les explicacions d’un guia.  Els mes petits varem fer una roda de proves per grups, carreres de sacs, futbol xino, endevinalles, entre altres. S’ho varen passar bastant be, ja que els grups estaven mesclats amb els de catequesis i varen fer nous amics/gues. 02-11-13: Preparar passos de branca: aquest cau el dedicarem a explicar i organitzar els passos de branca, després d’explicar i transmetre l’importància de fer els passos de branca, varem fer una pluja d’idees de possibles proves que els podríem fer als nous vinguts. Varen sortir moltes idees que varem posar a votació i triar les més adequades.  09-11-13: Passos de branca: els passos de branca dels nou vinguts a LL/D consistien en fer una sèrie de proves mitjançant jocs populars, carreres de sacs, dur una patata amb un cullera..va ser molt divertit tots s’ho varen passar molt bé. Tothom animava i participava amb els jocs, una volta superats varem fer una abraçada col·lectiva per rebre als nous membres de l’unitat. 16-11-13: Sortida Binixems: varem anar a dormir a Binixems, era la primera que fèiem, varem ser tota l’unitat i tots els caps. Aquesta excursió ens va servir molt per consolidar el grup, varem fer un taller de paper maixé on els fillets/es pogueren crear el seu propi fanalet i armar-se de paciència per aferrar el paper de diari..., la vetllada varem aprofitar el pati per fer una sèrie de jocs de córrer. Tot va anar molt be, sense cap incident i el temps va acompanyar molt.  23-11-13: Revisió excursió: aquest cau varem aprofitar per revisar l’excursió mitjançant la dinàmica dels capells, el vermell negatiu el verd positiu i el blau interessant, els proposàvem una sèrie de preguntes i ells ens responien, depenent del capell que portaven havien d’explicar-se. L’altre meitat del cau l’aprofitarem per acabar la manualitat de paper maixé. 30-11-13: Taller muntar motxilla: aquest cau varem aprofitar per fer un taller de com muntar la motxilla a l’hora d’anar d’excursió, ja que n’hi havia un parell que portaven coses innecessàries...el taller ens el va donar en Siscu, un antic cap de l’agrupament i actual president de l’equip diocesà. Va ser molt constructiu i participatiu. 07-12-13: Ordenar cau: aquest dia varem fer una neteja del cau i triar el material i ordenar-lo, també varem canviar el mobiliari i varem substituir un parell de mobles que estaven romputs. Ens varem organitzar per grups de manera que cada un s’encarregava d’una feina en concret. El resultat va ser un cau ordenat i net. 14-12-13: Preparar llum de la pau: aquest any ens tocava al nostre agrupament preparar la llum de la pau, per tant aquest dia varem preparar totes les espelmes per donar a la celebració i juntament amb en Bosco el consiliari varem fer un simulacre de com ens havíem de col·locar i el que havíem de dir per aquest acte.21-12-13: Llum de la pau: varen participar tots els agrupament de Menorca i tota la gent de Ciutadella que volgués assistir, varem ser molts, cada agrupament tenia preparat una petita representació o notícia de manera positiva de com millorar la societat i el món en general. Va sortir tot molt be i varem quedar molt contents de tot, els fillets/es de l’agrupament varen tenir molta participació a l’hora de repartir i organitzar les coses.11-01-14: Fer sisenes i càrrecs + explicació: aquí es va explicar el que eren les sisenes i com funcionaven, el mateix es va fer amb els càrrecs de cada sisena, aquestes es varen fer mitjançant una dinàmica de grups on ells s’havien de cercar i una volta separats se’ls comunicava que a partir d’ara aquesta seria la seva sisena. Cada una d’elles va triar un nom, molt originals... 18-01-14: No hi ha cau: aquest dissabte no hi va haver cau, ja que herem St. Antoni 25-01-14: No hi ha cau: no hi va haver cau perquè el diumenge anàvem d’excursió  26-01-14: Sortida a Trebaluger: ens varem trobar el diumenge mati a l’agrupament amb cotxes de pares on ens varen portar a Ca la Mitjana, juntament amb alguns P/C i l’unitat de LL/D,  varem caminar fins a Trebaluger on varem dinar i jugar. Ens va fer un dia de sol espectacular i varem inspeccionar coves i recons de la platja.   01-02-14: Pluja idees: va consistir en fer una pluja d’idees per triar l’acció. Cada sisena aportava unes idees, s’exposava a la resta del grup i finalment es votaven les que havien agradat mes. La mes votada va ser fer una sèrie de tallers, triats pels fillets/es.  08-02-14: Taller fang: aquest cau va ser el primer que varem dedicar a l’acció (fer tallers), fer figures de fang, fent tot el procés. Tallar el fang, treure-li l’aire, moldejar-lo i fer la figura triada. 15-02-14: Mètode escolta: per fomentar i aplicar una mica el mètode escolta, varem fer una espècie de memori amb simbologies i personatges escoltes, lleis i màximes i una mica de història. Va anar molt be, d’una manera dinàmica i jugant es pot aprendre i gaudir del mètode escolta.  22-02-14: no hi ha cau: no varem tenir cau, ja que el diumenge anàvem d’excursió.  23-02-14: Excursió a “Cala’n Carabo”: ens trobarem de bon mati a l’agrupament juntament amb l’unitat de LL/D per partir cap a la Vall amb cotxes de pares i allà a peu fins a cala’n Carabo, aquesta excursió va ser especial, ja que hi havia molts de fillets/es que no havien anat mai a aquesta platja. Va ser un poc llarg, ja que es de difícil excés, però una volta arribats, varem gaudir del dia i de l’entorn. També varem aprofitar per arreplegar fems, en total unes 10 bosses industrials, ens varem fer una foto i l’enviarem al diari.  1 i 2-03-14: Sortida d’agrupament: varem fer la sortida d’agrupament a St. Joan de Missa, on varem fer un taller de pizzes, una vetllada de disfresses, ja que herem carnaval, i pel mati caminant cap a ciutadella amb motxilles per començar a practicar pel St. Jordi. Varem ser poquets sobretot varen faltar molts de P/C. 08-03-14: Taller instruments reciclats: durant tot el trimestre els fillets/es havien replegat tot tipus de material reciclat per fer aquest taller, que consistia, en tot el material que teníem ens havíem d’inventar un instrument i fabricar-lo, varen sortir molts instruments originals que mai havia vist...però sonaven, desprès de muntar-los, els varem decorar i pintar, els darrers 10 minuts varem intentar fer una cançó.  15-03-14: Revisar tendes: ja que casi tots els fillets/es de l’unitat eren nous, aquest dia el varem dedicar a fer una explicació de com muntar, desmuntar i aplegar tendes, així de cara el St. Jordi en sabem una mica mes. Ens varem posar per sisenes i juntament amb un cap anàvem explicant i muntant la tenda, també varem apuntar algun desperfecte d’alguna tenda que havíem d’arreglar.  22-03-14: No hi ha cau: aquest dia els LL/D no varen poder fer cau per baixa dels caps. Alguns tenien feina i altres per baixa mèdica.  29-03-14: Sortida cova d’es Coloms: sortida d’unitat a Binigaus amb visita a la Cova d’es Coloms, els pares ens varen deixar a la platja de Cala Tomàs i a peu varem arribar fins la Cova d’es Coloms on varem fer la bereneta i algun joc, ja al fosquet tornarem a Binigaus on varem cercar un lloc redossat per poder dormir, varem fer la vetllada a la platja. Tota una aventura, hi havia alguns fillets /es que no havien anat a dormir a una platja mai.  05-04-14: Taller bosses reciclades: un altre dels taller que varem fer, va ser el de bosses o motxilles  reciclades. Alguns pares/mares ens varen replegar unes lones d’algun cartell publicitari o de pancartes que ja no feien servir. Els fillets/es primer dissenyaven el tipus de bossa que volien damunt un paper, desprès amb ajuda dels caps tallaven la lona i muntàvem la bossa aferrada amb “pegamento” fort. Varen sortir molts models...una volta a casa, el pare/mare ho cosia per reforçar una mica més les parts aferrades.   12-04-14: Preparar Sant Jordi: l’unitat de LL/D, havia de preparar una breu interpretació de la llegenda de St. Jordi, anteriorment ja havíem decidit els personatges i el guio, (havia de durar uns 3 minuts). Aquest dia varem aprofitar per fer l’ensai general amb totes les disfresses i el decorat. Ens va sortir genial. 19-04-14: No hi ha cau: Vacances de pasqua, no tenim cau. 26 i 27-04-14: Sant Jordi: el Sant Jordi va anar molt be, hi va haver molta participació, del nostre agrupament varem ser casi tots. Tot va funcionar sense cap incident, encara que el vespre ens va ploure una mica. La tornada se’ns va fer llarga de Biniparratx a Ciutadella.  03-05-14: Revisió St. Jordi, fer net cau: Varem revisar el St. Jordi tots en rotllana i donant la seva opinió per torns, els caps anàvem apuntant. En acabar varem fer net el cau i deixar-lo ben ordenat dins l’armari pel curs que ve.   10-05-14: Jocs d’aigua al pati: com a darrer dia de cau i ja que feia molta calor, varem fer jocs d’aigua al pati, on els fillets/es s’ho varen passar pipa, la darrera hora els pares/mares estaven convidats per veure l’exposició del que havien fet en els tallers. Tothom estava molt content.  17-05-14: Cau sortim al carrer: cada 4 o 5 anys l’ajuntament organitza una activitat on totes les associacions de ciutadella tenen l’oportunitat de sortir al carrer. Aquest any es varen muntar les carpes al born i el nostre agrupament juntament amb el de “Federico Pareja” varem organitzar una sèrie de tallers i activitats per a tothom. Aquest dia també varem aprofitar per dinar tots els caps i membres dels agrupament i fer país. Va ser un dia agradable amb bastant participació per part dels fillets/es.  18-05-14: Fi de curs, dinar a la vall: aquest any hem avansat el fi de curs, ja que molts de caps havien començat feina i no podien assistir al cau. Com cada any varem anar a la platja de “La Vall”, on juntament amb tots els pares i mares celebrem promeses i dinem junts. Aquest any varem poder celebrar les promeses, però el temps no acompanyà gaire, ens va ploure bastant i varem decidir quedar a dinar a l’agrupament. Grans caps n' Ague, na Clara i na Guida! Sempre a punt!!