REVISIÓ CURS R/G 013/014!

Benvolguts pares i mares i amics i amigues escoltes. Aquí teniu un resum de les activitats que els nostres Ràngers i Guíes han fet aquest passat curs! Quina passada! 12-10-13: Festa Benvinguda: aquest any a la festa de benvinguda, es va muntar una tenda de campanya a la porta on els fillets/es per entrar dins l’agrupament havien de passar per dins la tenda, es varen fer fotos de l’entrada. Una volta tothom dins es van cantar un parell de cansons de benvinguda i un parell de danses a fi de rompre el gel. Tot seguit es separen els fillets/es per grups d’edat per presentar-se i explicar un poc el curs. 19-10-13: Jocs de contacte: varem preparar un parell de jocs de contacte a fi de rompre el gel, ja que hi havia fillets/es nous. Un dels jocs va ser el del banc, que consisteix en que tots els fillets/es es posen sobre el banc i amb un temps determinat s’han de posar per ordre d’edat i  després per tamany de gros a petit, tot això sense baixar del banc. Després ho han de repetir sense parlar. 26-10-13: Festa parròquia: els grossos varen fer una visita cultural al seminari on varen poder veure les instal·lacions i gaudir de les explicacions d’un guia.  Els mes petits varem fer una roda de proves per grups, carreres de sacs, futbol xino, endevinalles, entre altres. S’ho varen passar bastant be, ja que els grups estaven mesclats amb els de catequesis i varen fer nous amics/gues. 02-11-13: Taller de prevenció d’incendis i preparació de passos de branca: la primera hora de cau varem fer un taller de prevenció d’incendis amb en Joan Gorries (cap de bombers), on varem poder fer una pluja de preguntes preparades amb anterioritat. La segona hora de cau la varem dedicar a explicar i preparar les proves dels passos de branca, on varen sortir varies idees i triades per votació. 09-11-13: Passos de branca: les proves dels LL/D que passaven a R/G consistien en posar-se un pijames i anar pel carrer, una volta arribats a l’agrupament rebien una camiseta i un “buf” de l’agrupament. 16-11-13: Dinàmiques de grup i jocs: aquest dia varem fer una dinàmica per grups i treball en equip, consistia en que cada grup en total 4, rebia unes 10 canyetes, amb aquestes havien de construir una figura, una volta feta s’havien d’ajuntar amb un altre grup i ajuntar les figures, i per acabar els 4 grups junts fer una sola figura. Amb aquesta dinàmica es volia potenciar la comunicació i el treball en grup.  23-11-13: Visita a St. Rita: una vegada cada trimestre intentem fer una visita al centre de persones majors, trobem que estar en contacte amb aquestes persones es molt positiu i de pas, els majors tenen visites. La primera visita els va costar una mica entrar en contacte, però el cap de poc temps ja s’havien dividit per grups per poder jugar, passejar i parlar amb els majors. 31-11-13: Fer grups de Tallers: aquest curs els fillets/es varen proposar fer els tallers que ells els hi agradaven per grups. Aquest dia es varen fer els grups i cada un triava el taller que volia fer, fent una llista del material que necessitaven i si els altres havien de portar res. També es varen decidir els dies de cada grup per fer el seu taller. 07-12-13: Excursió: aquest dia es va fer una ruta a peu pel “camí de la Trinitat”, ens va ploure bastant, així i tot els fillets/es s’ho varen passar pipa. 14-12-13: Preparar llum de la pau: aquest any ens tocava al nostre agrupament preparar la llum de la pau, per tant aquest dia varem preparar totes les espelmes per donar a la celebració i juntament amb en Bosco el consiliari varem fer un simulacre de com ens havíem de col·locar i el que havíem de dir per aquest acte. 21-12-13: Llum de la pau: varen participar tots els agrupament de Menorca i tota la gent de Ciutadella que volgués assistir, varem ser molts, cada agrupament tenia preparat una petita representació o notícia de manera positiva de com millorar la societat i el món en general.  Va sortir tot molt be i varem quedar molt contents de tot, els fillets/es de l’agrupament varen tenir molta participació a l’hora de repartir i organitzar les coses. 11-01-14: Xerrada amnistia internacional i preguntes: ens varen venir a fer unes dinàmiques uns voluntaris d’amnistia Internacional, on ens varen explicar en que consistia aquesta associació i el treball que desenvolupaven. Els fillets/es varen poder conèixer una mica mes i saber els drets i deures que tenim com a persones.  17-01-14: Vendre ramells per St. Antoni: aquest any es el segon que l’unitat de R/G i la de P/C, sortim al carrer per St. Antoni on venem plantes elaborades i plantades per s’AUBA, els doblers que arrepleguem van cap el centre. Els fillets/es es mostren bastant participatius a l’hora de vendre les plantes.  18-01-14: No hi ha cau: aquest dia no fem cau som St. Antoni. 25-01-14: Taller Sexualitat i preguntes: els R/G feia estona que demanaven si podien fer una xerrada de sexualitat, així que varem preparar les preguntes i dubtes que poguessin tenir. Va venir n’Assumpta, comare del canal salat, ens va fer una petita introducció sobre la sexualitat i varem fer un parell de dinàmiques relacionades amb les preguntes i dubtes que havíem preparat. El cau ens va passar molt ràpid i va ser molt participatiu.   26-01-14: Excursió a Trebaluger: ens varem trobar el diumenge mati a l’agrupament amb cotxes de pares on ens varen portar a Ca la Mitjana, juntament amb alguns P/C i l’unitat de LL/D,  varem caminar fins a Trebaluger on varem dinar i jugar. Ens va fer un dia de sol espectacular i varem inspeccionar coves i recons de la platja.   01-02-14: Taller Grup: un dels grups va preparar un taller de dansa, que consistia en fer un rotllo i cada un havia de fer un moviment i els altres l’havíem de repetir i així tot seguit ajuntarem tots els moviments de tothom, posarem música i férem un ball. Ens ho varem passar pipa, varem riure molt. Va ser original.   08-02-14: Taller Grups: un altre grup ens va preparar un taller de manualitats, aquest taller consistia en fer xurros primets en retalls de revistes i aferrar-los uns amb els altres a fi de construir una capsa o un pot per posar llepissós..., varen sortir coses molt originals, cada fillet/ta va poder fer el seu propi i emportar-se’l a casa.  15-02-14: Visita a St. Rita: una vegada cada trimestre intentem fer una visita al centre de persones majors, trobem que estar en contacte amb aquestes persones es molt positiu i de pas, els majors tenen visites. La primera visita els va costar una mica entrar en contacte, però el cap de poc temps ja s’havien dividit per grups per poder jugar, passejar i parlar amb els majors. 21-02-14: Cinefòrum: aquest dia varem preparar un cinefòrum, una volta asseguts i amb les “palomitas”, fetes el DVD no ens va funcionar...un fracàs, el varem haver de suspendre i aplaçar-lo   22-02-14: no hi ha cau: ja que el dia anterior havíem fet un cinefòrum, i el diumenge anàvem d’excursió 23-02-14: Excursió: ens trobarem de bon mati a l’agrupament juntament amb l’unitat de LL/D per partir cap a la Vall amb cotxes de pares i allà a peu fins a cala’n Carabó, aquesta excursió va ser especial, ja que hi havia molts de fillets/es que no havien anat mai a aquesta platja. Va ser un poc llarg, ja que es de difícil excés, però una volta arribats, varem gaudir del dia i de l’entorn. També varem aprofitar per arreplegar fems, en total unes 10 bosses industrials, ens varem fer una foto i l’enviarem al diari.  1 i 2-03-14: Sortida d’agrupament:  varem fer la sortida d’agrupament a St. Joan de Missa, on varem fer un taller de pizzes, una vetllada de disfresses, ja que herem carnaval, i pel mati caminant cap a ciutadella amb motxilles per començar a practicar pel St. Jordi. Varem ser poquets sobretot varen faltar molts de P/C. 08-03-14: Cinefòrum: per fi varem poder fer el cinefòrum ja que l’anterior el DVD no havia funcionat, els R/G varen triar veure “como entrenar a tu dragon”, una pel·lícula força entretinguda i divertida, varem portar un microones i varem poder fer “palomitas”.  15-03-14: Taller de pa: aquest taller el varem prepara els caps, ens posarem en contacte amb la panificadora perquè ens deixessin emprar el forn, els fillets/es varen elaborar el pa a partir dels ingredients que els hi varem proporcionar i cap al forn a coure. Els hi va sortir molt bo i polit.  22-03-14: Revisar tendes i jocs: aquest cau el dedicarem a revisar les tendes i apuntar els desperfectes que tenien a fi que estaguessin be pel St. Jordi. També varem recordar que es monte i s’aplega una tenda.  29-03-14: Excursió: aquest dia varem anar de Binigaus a Ca la Mitjana a peu, pel camí varem aixecar fems i fer net les platges, varem dinar a Trebaluger i els pares ens van venir a cercar al capvespre. Va ser una excursió molt profitosa.  05-04-14: Preparar feines St. Jordi: aquest cau el varem dedicar a preparar les feina del St. Jordi, el nostre agrupament havia de fer un cartell de benvinguda i preparar 2 jocs, ens varem dividir en 2 grups, un va escriure i pintar el cartell i l’altre va fer una pluja d’idees de possibles jocs, dels quals en varem triar 2.  12-04-14: Taller grup: Un dels grups ens va preparar un taller de fer pastissets, varem fer la pasta i després cada un elaborava els seus pastissets de diferents formes, una volta fets varem anar a un forn que hi ha al costat de l’agrupament on ens van deixar coure tots els pastissets.  19-04-14: No hi ha cau: no tenim cau, ja que son les vacances de pasqua.  26 i 27-04-14: Sant Jordi: el Sant Jordi va anar molt be, hi va haver molta participació, del nostre agrupament varem ser casi tots. Tot va funcionar sense cap incident, encara que el vespre ens va ploure una mica. La tornada se’ns va fer llarga de Biniparratx a Ciutadella.  02-05-14: cinefòrum: la pel·lícula que varem triar va ser “quarta planta” també varen participar els P/C, ja que es un tema que també els hi interessava. La pel·lícula tracta de uns fillets que tenen càncer i conviuen junts dins l’hospital fent travessures i consolidant l’amistat cap a les persones. Varem triar aquesta peli, perquè cada any col·laborem amb l’associació d’ASPANOB arreplegant doblers amb les guardioles pel carrer per les vacances de Nadal.  03-05-14: no hi ha cau: aquest dia no varem fer cau perquè els caps no podien venir i es va fer el cinefòrum el divendres.  10-05-14: revisió curs mitjançant dinàmica: aquest cau el varem dedicar a revisar un poc el curs, es varen repartir unes enquestes amb una sèrie de preguntes on els fillets/es les havien de contestar i argumentar, també havien de posar nota al curs i aportar noves idees de cara l’any que ve. Una volta contestat es va posar en comú. 17-05-14: cau sortim al carrer: cada 4 o 5 anys l’ajuntament organitza una activitat on totes les associacions de ciutadella tenen l’oportunitat de sortir al carrer. Aquest any es varen muntar les carpes al born i el nostre agrupament juntament amb el de “Federico Pareja” varem organitzar una sèrie de tallers i activitats per a tothom. Aquest dia també varem aprofitar per dinar tots els caps i membres dels agrupament i fer país. Va ser un dia agradable amb bastant participació per part dels fillets/es. 18-05-14: fi de curs: aquest any hem avansat el fi de curs, ja que molts de caps havien començat feina i no podien assistir al cau. Com cada any varem anar a la platja de “La Vall”, on juntament amb tots els pares i mares celebrem promeses i dinem junts. Aquest any varem poder celebrar les promeses, però el temps no acompanyà gaire, ens va ploure bastant i varem decidir quedar a dinar a l’agrupament. Doncs gràcies també a na Lena, a na Maria, a na Marina i a en Sauri!! Sempre a punt!.