PUIG DE SA FONT, DE SA TORRE I DES TOSSALS VERDS

Seguim com cada més amb els nostres posts sobre la serra de tramuntana  i els seus cims de més de 1000 metres. Avui parlarem d' encadenar 3 cims d' aquesta alçada. Comencem l' excursió des de la font des noguer (Embassament de Cúber) . Tot d'una veurem  a la nostra esquerra un botador que ens permet arribar fins al inici del pla de Cúber sense anar  per la carretera. just en aquest portell amb botador per l'esquerra i sense passar-ho, veiem una pujada al portell "den Perot." L' excursió d'avui té 12.71 km de llargada, es circular i té un desnivell positiu acumulat de 827 metres. Cal estar preparat/da per gaudir-la tardarem unes 6/7 hores en acabar-la. Continuem fins la caseta registre d'aigües de la presa de cúber i iniciem el nostre itinerari pel sender habitual, hem de fer uns 200 metres i molt proper al túnel, per la nostra esquerra apareix una canal amb càrritx a la que podem veure a la part alta una heura enganxada als grans penya-segats   i una alzina a la dreta que és per on continuarem costat d'un marge o paret de pedra d'uns 4 metres de llargada. Des de l'alzina baixarem  i perdem uns 12 metres de nivell per a donar la volta a un penya-segat en què hi ha pintada una fletxa roja. Continuem sense guanyar alçada, transitant per la roca i seguint algunes fites. en arribar a es Comellar d'es càrritx podem decididament girar a l'esquerra amb intencions d'arribar a coll que comunica amb el pantà de cúber. en arribar al cim  tenim a l'esquerra el morro de cúber de 951 m. i a la dreta a continuïtat, tenim la cota 966 m. ara deixarem de crestejar per després acostar al portell den Perot i continuar paral·lels a la paret divisòria fins el seu punt més alt en qual trobem un pas per dirigir-nos al Puig de sa Font 1071 m. descendim per continuar en pujada pel càrritx en direcció a una repisa alta en forma de pas elegant que ens situa en les proximitats del Puig de sa Torre 1058m. ara per un descens ràpid per una canal rocosa amb un petita desgrimpada tècnica i càrritx fins al petit vall  dels replans per pujar entre alguns pins fins cim del Puig de Tossals Verds 1118 m. Ara seguint unes fites en direcció es ens dirigim a un parell de passos rocosos que ens van introduint en un torrent que desemboca en el camí gr pròxim al portell de les  casas velles de tossals i la font des prat. El retorn ara el farem  pel GR cap al coll des Coloms i per la canal de formigó sortirem  a la font des Noguer, lloc on hem aparcat el nostre vehicle de suport